lauantaina, kesäkuuta 30, 2007

Huh huh taas

Aurinko nousi. Sitten kirmasin uimaan.

Unirytmi oli jostain syystä aika sekasin, eilen nukuin vielä illalla, joten aavistelin ettei paljon yöllä tulisi unta saamaan. Ideoin että vois jättää yhen yön yöunet kokonaan väliin, jotta sais unirytmiin jonkunlaista tolkkua taas.

Eilen mentiin Caron kanssa illalla ensin Puertoon, ja siitä biitsille, ja kello oli jo paljon. Palattiin vielä mun kämpille muutamaks tunniks, ja lähettiin uudestaan viiden aikaan biitsille. Tavoitteena oli nähdä edes kerran täälläolon aikana auringonnousu biitsillä. Aurinko ei kuitenkaan jostain ihmeen syystä noussutkaan vielä kovin pian, vasta joskus seittemän aikaan. Sitten kirmasin uimaan.

Cool

Aurinko nousi, mutta alkoi lämmittämään vasta muutamaa tuntia myöhemmin. Nuokuttiin biitsillä aina kahteentoista asti. Oli ihan hieno kokemus kerrankin aamupiitsi iltapäiväpiitsin sijasta.

Puerton päärakennus valaistuna.

Aamuyöstä biitsillä sattui taas kerran jotain ihan sairasta. Taivas alko pikkuhiljaa valkenemaan, ja kaivoin tapani mukaan kameran esiin. Sitten istahdin puiselle kävelyalustalle ja asettelin kameran jalustalle ja nappailin pitkän valotuksen kuvia merelle päin. Caro oli jossain vesirajan tuntumassa fiilistelemässä. Yhtäkkiä havahdun kun joku äijä karjahtaa mun takana jossain vähän matkan päässä. Käännyn kattomaan, ja nään kuinka joku tyyppi kävelee musta poispäin. En aluksi edes tajunnut mitä oli tapahtunut..

Sitten huomaan että hei, miks mun reppu on tuolla kolmen neljän metrin päässä, kun olin jättänyt sen siihen mun viereen puualustalle...? Ja sitten vasta tajuan että tää äijä joka kävelee musta poispäin, on just yrittäny pölliä mun repun, mutta tuli keskeytetyksi toisen tuntemattoman äijän toimesta joka oli huutanut että hei älä pölli toisen reppua!

Mitä tapahtuu Valencian biitsillä kuuden aikaan aamulla!?!? Ihmisiä oli tosi harvakseltaan, en osannut kuvitellakaan mitään pahaa sanaakaan kun kuvailin yön pimeydessä ja mun reppu melkein pöllittiin kymmenen sentin päästä musta! Mitä jengiä! Ja kaikenlisäksi episodi päättyy siihen että tää jätkä joka oli huutanut, nousee ja puolustaa mua. Ja tää häiskä joka oli ryöstöä yrittänyt kääntyy vielä takasin ja pyytelee anteeks siltä ja multa, että "joo sori oon pahoillani kun yritin pölliä sitä." Ei oo todellista.. Ja sille äijälle se kommentoi että "en mä tienny että hän oli ulkomaalainen, sori vaan.." Mikä tekosyy!

Äijä joka pelasti mut oli kolumbialainen, oli vielä jonkin verran tuiterissa, ja tää ryöstäjä hänen mukaan oli argentiinalainen. Jollei lompakon katoamisen myötä hajonnut mun kuva niin turvallisesta Valenciasta, niin tämä tapaus saa mut varmaan jo vainoharhaseksi. Tästä lähtien jokainen vastaantulija on ryöstäjä, murhamies ja ihan mitä vaan. En oo varma, mutta väittäisin että America's Cup on osaltaan vaikuttanut ainakin vähän ladroneitten määrään, taskuvarkaathan menee aina sinne missä on iso tapahtuma ja paljon ihmisiä/turisteja. Tottakai tiesin että esim. Fallasten aikaan Valencia on täynnä taskuvarkaita, ja San Juanin iltana helposti viedään kamaa, mutta että ihan muutenkin näköjään sitä tapahtuu. Ja ne ovat todella röyhkeitä.
Itseasiassa Barcelonassahan näin joskus syksyllä biitsillä kun pikkulapset yrittivät varastaa turisteilta kamaa, ja kuulin vielä enemmän juttuja just reppuvarkaista jotka toimii keskellä kirkasta päivääkin täysin häikäilemättömästi.

Rekonstruktio ryöstötilanteesta! En todellakaan huomannut yhtään mitään! Mulla oli huppu päässä, mikä esti sivullenäkemisen, kamera oli maassa mitä tarkkailin keskittyneesti ja varkaat, niitä oli siis kaksi yhtensä, hiippailivat hiekkaa pitkin äänettömästi ja nappasivat repun kymmene sentin päästä musta. Repussa ei tällä kertaa ollut muuta kuin puhelin prepaid liittymällä, kympin seteli ja kotiavaimet, mutta helpottaa huomattavasti kun eivät lähteneet kävelemään.

Ei kommentteja: