keskiviikkona, syyskuuta 13, 2006

Katolla!



Heh. Tulin tänne mun kämpän kattotasanteelle läppärin kanssa ettimään mahdollisia avoimia langattomia verkkoja. No löytyhän niitä moniakin, heh, nyt mun kone täs katon reunalla ja tsekkailen mailit jne. Aika lepposaa!

Eilen sato, ja edellisenä yönä ukkosti aika lujaa. Heräsin eilen aamulla joskus viiden aikoihin hirveeseen pamaukseen, vähänku kesällä Salossa, kun iski salama vanhustentaloille, ja palohälytykset alko soimaan. No nyt ei mitkää hälytykset lähteny päälle, mut luja se pamaus oli.. Sit monena muuna aamuna oon heränny kans paukkeeseen. Tos on meinaa vieres kirkko, ja aina ku joku menee naimisii, ni on hirveet ilotulitukset. Tähän mennes on ollu joka päivä jossain ilotulitusta, paitsi eilen en muista kuulinko mitään. Ja se meinaa kaikuu hieman täs kaupunkiympäristössä se pauke.. Ekana aamuna säpsähdin hiukan hereille, ku luulin et joku vähintään ampuu tykillä tossa kadulla. Mut ei joku vaa meni naimisii. Ja ku noi ikkunat ei paljoa melua eristä. Yks ohut lasi, siit menee kyl kaikki läpi, niin lämpö ku melukin. Tulee vähän ajan päästä olemaan aika koleet oltavat, luulen... Koska tääl se menee niin, et se ilma mikä on ulkona, vallitsee joka ikistä paikkaa (missä ei oo ilmastointia). Jos ulkon on 30 astetta ja kosteeta, ni sisäl on täsmälleen samanlaista. Ja kun taas ulkona on kymmenen astetta, ni se on kans sit sisällä.. Eikä mihinkään pääse mis ois lämpimämpää... kaipaan saunaa nyt jo.

Sitten eilen sattu sellanen vans in ö laiftaim -kokemus kans. Olin ranskalaisen Guillaumen kanssa illalla Burger Kingissä syömässä. Otettii Big King -ateriat ( siit sai Carnet Jovenilla alennusta 45 cnt! ). ( Carnet Jovenista lisää myöhemmin. ) Sitte mentii pöytään istuun, ni siihen tuli joku kerjäläismummeli käsi ojossa. No onhan noita nähty ennenkin, Barces ja Malagas ja täälkin jo. No se pyys rahaa, mut ei nyt ollu just siinä hollilla. Tarjosin sille ketsuppipussia, mut ei se sitä huolinu. No sitte tarjosin yhtä ranskalaista perunaa. Sitten...se nappas salamannopeesti siitä tarjottimelta mun hampurilaisen! Sit se repi sen kääreistä ja alko syömään sitä! Ja mä huutelin sille et hei se on mun, elä ota mun purilaista! Mut se tosiaan alko vetään sitä mun burgeria naamaan kaksin käsin, enkä mä nyt viittinyt siihe kerjäläiseen käydä käsikskään, yhen hampparin takia...! No sitte siitä viereisestä pöydästä huikkailtiin et kutsu vartija. Sielhän on se vartija ainakin noin iltasin aina paikalla, mut nyt sitä ei näkyny. No ku se mummeli mussutteli sitä mun purilaista ja seilas samalla sinne tiskien suuntaan, ni menin sit sinne tiskille kans ja huutelin niil myyjille, et hei kattokaas vähän ku tuo mummeli tuossa vetää mun hampurilaista naamaas! Ne ajo sen pihalle, ja anto mulle uuden hampparin, ja viel toiset ranskiksetkin. Ja pahoitteli kovin tapahtunutta, vaik eihän se heijän vika ollu. Et sellasta, tietää seuraavan kerran varautua, kun tulevat kerjäämään. Kyllä mä ymmärrän et varmaan nälkä oli..

Sit olin tuossa yks päivä eka kertaa skedeemässä oikeesti. Kun siihe asti olin vaan käyttäny skedeä liikkumiseen. Tiesin et Turialla (jokiuoma) on jonkulainen betoniparkki. No sielt se löyty. Oli se betoniparkki. Oikee puuli ja kaikki. Ja ihan ok kunnossakin vielä. Siin oli ehkä jopa aika uus se pintamaali tai vastaava. Nyt oon sit vetäny oikeesti sellasta betonipuulia. Ihan sairaan vaikeetahan se oli, ei siinä paljoo mitää voinu tehä, mut nyt on sekin sit kokeiltu. Siel oli muutama tyyppi ketkä veteli iha hulluja juttuja. Huomas kyl et ne on tainnu skedetä sitä parkkia muutaman kerran ennenkin. Sellasiin eiskeitattaviin ylijyrkkiin betonikaariin hirveitä vertti-ilmoja..

Pitää laittaa kuvia hollille kun saa aikaseks. Ja muistin että multa puuttuu photostitch -ohjelma millä voi liittää noita panoraamakuvia. Noh pitää ladata se jostain. Niit panoraamoja kun on tullu otettua useita.

Tänne voi sit tosiaan kommentoida!

Tämä tältä erää.

Edit:
Parque Gulliver, betoniparatiisi, ei kurbin kurbia

5 kommenttia:

Senja kirjoitti...

Hehh:D Mummo söi sun eväät! Tais olla aika nälkänen kaveri..

Anonyymi kirjoitti...

Hahah, hyvä tyyppi toi mummo. Ei varmaan tullu sille mäk morkkiksia. Marko teki yks aamun kotona pitsaa 19 täytteellä, ei kovin mehevä ollu.

Kuvia kuvia kuvia...

Anonyymi kirjoitti...

Heh...duunissa tässä lueskelen sun juttuja! Nauroin hiukan tota mummo juttua! Heh...kyl aina vähä pitää bonahtaa! By the way heses kaikki ateriat 4,95€ mukaanlukien mega-ateria...voi pojat oon viikon aikana vetäny valehtelematta melkeen 10 megast settiä! Voi olla et tulee noutaja seuraavast kerrast! Nii, söin muuten eile Turun bussiasemalla mega-aterian ennen 3 yöllä lähtevää bussi matkaa The Soundsin konsertin jälkeen...siinä menin sitten pienessä huppelissa ja väsyneenä yksin bussiin (muut jäi Turkuun). Sitten seuraavaks heräsinki mukavast Helsinkin lentokentällä, että olin vähä torkahtanu Salon ohi...pieni kikkeli otsassa olin vartin Helsingissä ja lähin aamu 6 bussilla Saloa päin! Ja ei toi viellä riittäny: mun tsygästä oli etukumi puhjennu ku tulin perille Saloon..jouduin kävelemään himaan. Eli ihan nappiin meni kotiin tulo matka! Kello puol 9 aikaan aamulla nukkumaan ja 2 töihi! Hip hei..ps. tällee menee iha kivasti duunipäivät ku kirjottelee sitä sun tätä ja vähän totakin! Heh

Anonyymi kirjoitti...

Voe henttonen sun kanssas!

Sangu kirjoitti...

Läskimegastoge! Sellast sattuu.